torsdag 30 september 2010

beyond...

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'beyond' är ett vackert ord - 'to be beond' - att vara bortom - 'beyond' - empati - nåt sånt skrev jag på bloggen 'zvammel' idag - 'zvammel' som är den första som satte upp sig på min blogg som följare...

Marianne Johansson sa...

'to be beyond' i st f 'to be beond'...

Marianne Johansson sa...

ja jag gillar ordet 'beyond' jag vet egentligen inte varför - men så är det - 'beyond grasp' finns något som heter - ja det finns mycket som liksom är 'beyond grasp' - alltså utanför ens fattningsförmåga...

Marianne Johansson sa...

"det är något 'bortom' bergen - 'bortom' heta hjärtat mitt..." - så skaldade ju dan andersson ...'beyond' = 'bortom'...

Marianne Johansson sa...

av någon för mig okänd anledning så kommer jag ej längre - sen en längre tid - inte ens in på hennes blogg hon som har bloggen 'zvammel' för att läsa det hon skriver på sin blogg - jag är helt enkelt - av en för mig okänd anledning - portad - men varför står hon kvar som intresserad - en av de få intresserade - av - på - min blogg - vem som har lust och intresse därav kan läsa - ta del av min blogg - jag portar ingen... och orsaken till att jag inte ens kan få läsa vad som finns på hennes blogg är för mig fullständigt... ja jag finner ej rätt ord! - en ytterligare av de fyra 'intresserade' som har 'satt upp sig' som intresserade av/på min blogg - är alltså en kvinnlig konstnärinna och litteraturvetare fr stockholm - tvåbarnsmor - hon har nu sedan länge slutat med sin blogg - men jag kan ännu - noch immer - gå in på hennes blogg och läsa det som finns där... sen är det alltså två ytterligare 'typer' som jag inte har den ringaste aning om vad det är för typer - som alltså står som intresserade av min blogg... det är alltså vad jag tror mig kunna förstå INGEN! - ingen - som bryr sig om att ta del av min blogg - min blogg är alltså en ensamblogg - endast min och ingen annans - ingen skriver kommentarer på min egen blogg mer än jag själv... jag kan ju därför i fantasien inbilla mig att - egentligen - funnes det nog många som skulle tycka att min blogg - allt som jag hittar via you tube och för över hit - skulle vara oerhört intressant att ta del av - precis som jag själv tycker - men det finns inte tid för allt - det är bara jag själv som tar mig tid med min blogg - ett egetintresse - egentligen det enda intresse jag nu - såsom sjuttioåring - har den korta tid som är kvar innan grav-tillvaron - då inget sådant här mer är möjligt...

Marianne Johansson sa...

'conny' - med bloggen 'conny-tankar' - 'Tankar' - har tidigare - för nu rätt länge sen - satt upp sej såsom varande intresserad av min blogg - det är rätt länge sen nu - men han tog själv - av egen fri vilja - bort sej själv... den möjligheten finns ju - jag har inget emot att den humoristiska stockholmskan elin damberg - konstnärinnan och litteraturvetaren och tvåbarnsmodern - står såsom uppsatt som intresserad av min blogg - hon får mer än gärna stå kvar - men de andra tre... (!?)

Marianne Johansson sa...

hon - elin damberg - var visst - är visst - inte 'litteraturvetare' - utan - i stället - något som kallas 'språkvetare' - det kommer jag ihåg att hon påpekade för mig då vid den tiden - för nu rätt länge sen - jag hade en viss liten kontakt med henne sedan jag dristat mig att skriva något litet på hennes blogg...(jag tror att det var via mejl hon informerade mig om att det var just 'språkvetare' hon var/är... hon informerade mig även om en diagnos som hon tyckte verkade vara 'zutreffend' på mig... ordet 'zutreffend' använde hon sig dock ej av... men innebörden av det hon sa - vad gällde mej - var nog - som hon iaf själv trodde - 'zutreffend'... jag upplyste henne om den diagnos jag år 2003 fått av en psykiater...)(vilken diagnos alltså hon ej trodde skulle vara 'zutreffend' på just mej...)

Marianne Johansson sa...

jag fick alltså chans att bli sjukpensionär tack vare
den diagnos finn larsson ställde på mej år 2003 - fr den 1 febr år 2004 fick jag alltså av försäkringskassan 'sjukersättning' i st f - tidigare - 'sjukpenning'... vad gäller den diagnos som finn larsson gav mig så ansåg även min förstfödde son som då sen januari år 1992 bodde hos mig - även han - att den diagnosen ej verkade stämma på mej - efter vad han kunde förstå...