tisdag 28 september 2010

"En värld är varje människa..."

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'försörjningsplilt' - ett ord - bland andra - som han nämner - som han - kanske mycket medvetet - har valt att säga...

Marianne Johansson sa...

'försörjningsplikt' i st f 'försörjningsplilt'...

Marianne Johansson sa...

gunnar ekelöf föddes den 15 september år 1907 och han passed away on march 16 of the year 1968... han blev således 60 år 6 månader och en dag...

Marianne Johansson sa...

han var lite yngre än mina föräldrar - han blev född fyra år efter det att min mor blev född - hon den 22 september år 1903 - och han blev född tio år och sex månader och 15 dagar efter det att min far blev född... mina föräldrar blev dock lite äldre än ekelöf (som blev endast 60 och ett halvt år...) - min far blev 75 och ett halvt år - och min mor blev 71 och knappt ett halvt år ...

Marianne Johansson sa...

jag kan tydligt känna igen rösten på denna människa som läser dikten av gunnar ekelöf 'en värld är varje människa'... exakt den dag - den 17 november år 2017 - då lilla 'moi' tillryggalagt en levnadslängd av exakt 75 år så 'gick han bort' - rikard wolff blev 9 dagar plus 7 månader plus hela 59 år... född hade han blivit den 8 april år 1958...