söndag 26 september 2010

Alf Robertsson-Louise(Lucille)

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag tror det är ulf björlin som dirigerar...

Marianne Johansson sa...

jag inte bara tror att det är ulf björlin - jag faktiskt v e t det - det räcker att jag ser hans 'rörelseschema' för att jag ska vara säker...

Marianne Johansson sa...

jag tror mig veta att sven-bertil taube kände honom - ulf björlin - ulf björlin dirigerade bl a på gröna lund om somrarna sven-bertil och hans far evert när båda dom var i livet - jag upplevde detta - faktiskt 'på plats'! - sommaren 1972 på gröna lund - jag tror mig oxå veta att karl-erik welin - som jag arbetade en kort tid för - som vik sekr - på sveriges radios musikavdelning sommaren 1963 - kände honom - ulf björlin...

Marianne Johansson sa...

faktiskt - nu när jag ser alf robertsson här - hur han såg ut då på den tiden - tycker jag mig - faktiskt - se en sorts likhet - ansiktsmässigt med karl-erik welin - dock skulle jag aldrig kunna föreställa mig att karl-erik welin skulle kunna sjunga på det sätt som alf robertsson - han skulle antagligen ha genomfört en 'performance' på orgel eller piano - nåt sånt - snarare...