torsdag 30 september 2010

via inlägg...

20 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

via inlägg brukar jag varje dag här på min blogg visa att jag är vid liv - hittills idag har det inte blivit något nytt inlägg - men jar har i förmiddags gått igenom - lyssnat på - samtliga inlägg jag gjorde här på min blogg igårkväll - ganska många - och oxå skrivit en del kommentarer under några av dessa gårdagens inlägg - idag har jag oxå kommenterat dels på zvammel-bloggen dels på tankar-bloggen - de två som jag har som följare på min blogg...

Marianne Johansson sa...

jag skrev nyss en kommentar - men det försvann visst - av någon outgrundlig anledning - får försöka memorera vad jag skrev och återge det:

Marianne Johansson sa...

jag har inalles fyra 'följare'/intresserade' av min blogg - efter vad jag har kunnat förstå av vad som skyltas med här på min blogg:

Marianne Johansson sa...

på tre av dess bloggar har jag tidigare - för ganska så länge sen - skrivit en och annan kommentar - nämligen på 'conny-tankar-blogspot.com' och på 'från barn och dårar' och på 'zwammel':

Marianne Johansson sa...

korrektur: 'zvammel' i st f 'zwammel'...

Marianne Johansson sa...

'dessa' i st f 'dess'...

Marianne Johansson sa...

förutom dessa tre nämnda - har jag alltså 'vandim' - ngt spanskt som jag inte förstår - och 'livdworak' som representerar sig med en gulvit ros eller vad det är f'nåt - dessa två förstår jag uppriktigt sagt ej varför dom står som 'följare'/'intresserade'av min blogg (om jag kunde - så skulle jag ta bort dom här från min blogg såsom varande 'följare'/'intresserade' - dom har väl av ngt slags misstag hamnat här hos mig...

Marianne Johansson sa...

'conny-tankar.blogspot.com' har för någon vecka sen eller så - själv tagit bort sig från min blogg - inte mej emot - denne som kallar sig 'conny' - men som jag har kunnat gissa mig till i verkligheten heter ngt helt annat - och som jag tror mig ha kunnat gissa mig till är född 1962 - alltså är 20 år yngre än jag -

Marianne Johansson sa...

via 'motvalls gubbe' så upptäckte jag hans blogg - conny-tankar.blogspot.com - 'motvalls gubbe' satte som den förste tror jag upp sig 'som följare' på min första blogg 'keinerlei' - det var via min första bloggkontakt 'pensionär nisse' och cicilina 'byrackan'(cici lindgren) som jag upptäckte honom 'motvalls gubbe' som sedan länge ej håller på med sin blogg...

Marianne Johansson sa...

'conny' - 'Tankar' - med bloggen 'conny-tankar.blogspot.com - är en mycket smart kille - född 1962 har jag kunnat gissa mig till - han har på ett oerhört smart - och som jag tycker oerhört fult - sätt sett till att jag ej längre kan kommentera på hans blogg...

Marianne Johansson sa...

jag har alltså 4 st 'följare'/'intresserade' av min blogg - iaf som det verkar om kan kollar högst upp till vänster - två stycken är totalt malplacerade och vad jag förstår ej intresserade av min blogg ett jota - nämligen 'livdworak' och 'vandim'...

Marianne Johansson sa...

'hon som har - eller rättare sagt - hade - bloggen 'från barn och dårar' slutade med den bloggen redan efter julhelgen förra året...

Marianne Johansson sa...

'zvammel' - som oxå kallar sig 'imse' - har - mer eller mindre - upphört med sin blogg...

Marianne Johansson sa...

jag har alltså - vad jag har kunnat förstå - inte en enda som bryr sig ens det minsta om min - som jag iaf själv tycker - mycket innehållsrika och intressanta blogg...

Marianne Johansson sa...

'jag' i st f 'jar'...

Marianne Johansson sa...

den enda blogg som jag - å min sida - följer - utan att officiellt vara någon följare - är alltså maja lundgrens blogg - som jag varje dag brukar kolla - och det sen ungefär 1 1/2 år tillbaka - jag kollar oxå varje dag hennes blogglista...

Marianne Johansson sa...

hon som har bloggen 'zvammel ' har portat mig totalt - jag får inte ens chans att läsa hennes blogg! - jag har 'ej blivit inbjuden' står det - jag förstår inte varför hon ska stå som som intresserad av min blogg - när jag är portad på hennes blogg - jag har inte ens tillstånd att läsa den!

Marianne Johansson sa...

maja lundgren har alltså upphört med sin blogg - 'bloggpaus' kallar hon det - jag kollar johnny söderbergs blogg varje dag - och det han sen en tid tillbaka talar in på 'pod' - naturlitvis läser jag varje dag birger schlaugs blogg - en mycket läsvärd blogg - thomas nydahls blogg brukar jag oxå kolla varje dag... sen en tid tillbaka kollar jag oxå åke cato's blogg och även carl bildt's blogg... (carina rydbergs blogg har jag även - sen jag en gång i tiden upptäckte att hon en kortare tid fanns på maja lundgreens blogglista - för vana att kolla upp lite... hennes uppfattning om julian assange skiljer sig dock ganska mycket från min uppfattning...)

Marianne Johansson sa...

'lundgrens' i st f 'lundgreens'...

Marianne Johansson sa...

jag skulle gärna ha velat rekommendera 'gabi' att kolla lite på min blogg - speciellt vad jag skrev om henne igår under hennes inlägg 'meningen med...' - men jag vågar inte... bäst att liksom hålla sig på sin kant - inte göra sig alltför märkvärdig...