onsdag 11 augusti 2010

då nu...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

då nu - nu då - vad jag skriver nu - vad jag skrev då - då blir liksom till först i nuet - genom tiden som liksom har förlupit - runnit iväg - ivägrunnit har den - tiden - panta rei - allting flyter - flytande tid - dået flytande i det som kallas nu - det pågående - det som kallas det levade - så länge det är levande - men de som har varit levande är i nutid liksom dåtid - lik i tid - som lik - i jorden men paradoxalt nog - levande hos still levande - as long as alive - i am still alive - but for how long more - still - stille stille balde ruhest du auch - ja det är det som väntar - det som är oväntat dock väntat - känt men dock totalt okänt - DÖDEN - endast DÖDEN vet när förlossningens ögonblick är inne - då är livet ute - efter havandet - havandeskapet med tiden - men är det sort of inte inne nu i betydelsen jag upplever det som om jag vore levande - jag upplever det - oxå - som om min mor och far och min förstfödde son fortfarande är inne i mej i betydelsen inne - en del av mitt sinne - mitt sätt att tänka - jag har påpverkats av dessa mina - min mor och far - utan vilka jag ej blivit till - min förstfödde son - utan vilkens far han ej hade blivit till - utan vilken mer hade han ej kunnat bli till? - frågan låter jag vara obesvarad - eller behöver den vara det? - obesvarad? - men vem - vilka - bär skulden till att han dog? - frågor - frågor - frågor...

Marianne Johansson sa...

'påverkats' i st f 'påpverkats'...