söndag 1 augusti 2010

difference...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- utanför eller innanför - what's the difference? - skap - vad är skap? - vad är skapligt? - vad skapas? - vem var skaparen? - skaparen med litet eller stort 's'? - vad betyder detta? - detta att använda sig - mitunter wenigstens oder jedenfalls - av stor bokstav - eller kanske enbart - blott och bart - av bokstäver som inte är stora utan tvärtom små - innehåll - blir innehåll beroende på - av - initialbokstavens storlek? - själva ordets innehåll - intrycket av ordet kan bli lite olika - man vill liksom ge ett intryck av - med - att ett ord har en stor betydelse - kanske en större sådan än om ordet endast har en liten - obetydlig begynnelsebokstav - is this true? - or it is untrue? - i - 'I'(?) - do not know - what do i (I) know actually? - do i (I) know anything überhaupt? - that's the question - to be answered - finns något som heter falsk blygsamhet - ja jag kanske gör mig skyldig till falsk blygsamhet när jag skriver det engelska ordet för jag med liten bokstav - men så behöver man ju inte heller tolka det - det är ju så man ska beskriva sig själv - jag - på engelska - med stor bokstav - jedenfalls - always - det är inte skrytsamhet - vad nu det heter på engelska - det vet jag momentant ej - är ej så mycket hemma i det engelska språket - 'alas'! - som bryan magee skulle ha sagt...

Marianne Johansson sa...

thomas nydahl talar visst om utanför alternativt innanför livmodern idag på sin blogg 'vaka över ensamheten' - detta apropå att jag tydligen började min första kommentar med just de orden 'utanför eller innanför'... ett litet sammanräffande som jag av en slump upptäckte - när jag nu fått upp månaden augusti år 2010 vid genomgång av 'det förflutna' här på min blogg...

Marianne Johansson sa...

ja är man innanför - inuti - livmodern - då har man ju änu ej hunnit bli född... han hamnade visst utanför livmodern den 27 juni år 1952 - denne skåning vid namn thomas nydahl - som jag via bloggen 'aud djupaudga' upptäckt - då hans blogg 'vaka över ensamheten' återfinns på hennes blogglista - 'aud djupaudga' har jag upptäckt via maja lundgrens blogg - tidigare när hon maja lundgren på sin blogg - 'cronache di maja'- hade en blogglista så återfanns alltså denna i malmö boende 'aud djupaudga' därstädes bland andra...

Marianne Johansson sa...

'or is it untrue?' i st f 'or it is untrue?'...