fredag 20 augusti 2010

ett vittnesbörd...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ett vittnesbörd - vad är ett vittnesbörd? - bördig - en jord kan vara bördig - en person kan vara bördig någonstans ifrån - varifrån är jag bördig? - varifrån var min mor bördig? - varifrån min far - min pappa? - ja - kanske en jord kan bli bördigare - när ens kropp ligger och förmultnar i den - min fars kropp lades i jorden 1972 - i augusti - och min mors kropp 1975 - i mars - i jorden på lidköpings kyrkogård - min förstfödde son - född i januari 1979 - lades i jorden menlösa barns dag år 2006 - på östra kyrkogården i gbg...

Marianne Johansson sa...

f ö kan nämnas att - i lidköping - alldeles intill - mitt emot - ligger den relativt sett kände sportjournalisten - kommentatorn - och min gamle klasskamrat från realskolan - agne jäleviks far begravd - som hälpte oss i vårt hus på alehagsgatan 7 med målnings- och tapetseringsarbeten - ja han dog mycket olyckligt - och alldeles för tidigt - i en bilolycka mellan lidköping och skara - sedermera har ju - långt senare vad jag kan förstå - även hans - agne's - mor begravts där - hans mor som hade hand om - bl a - david milenkovic - mitt gudbarn...

Marianne Johansson sa...

correction: agne jäleviks mor - som hade blivit änka - och som redan hade haft hand om och uppfostrat 4 barn - tre söner och en dotter - varav agne var äldst - hade ej hand om david milenkovic - utan david's lillebror - stefan milenkovic - eftersom lillebrorn ej fick plats på det dagis som david hade fått plats på... fadern - nicola - 'nick' - milenkovic hade flyttat tillbaks till australien där florence och han först hade mötts... florence flyttade tror jag endast ett par år efter den yngste sonens födelse tillbaks till england för att bo i närheten av sin familj i manchester-området... nicola - 'nick' - milenkovic flyttade iväg till australien igen redan innan hans son numero två med florence blev född - han hade velat att florence och david och den blivande sonen skulle följa med tillbaks till australien - men florence ville inte det...

Marianne Johansson sa...

vilket betyg kan jag ge 'moi' som 'god mother'? - jag ger mig själv betyget 'IG' - alltså ej godkänd - alas!