söndag 15 augusti 2010

gör någonting åt det...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"positivt tänkande är i vissa sammanhang mycket överreklamerat och missförstått som problemlösningsteknik - det kan ju inte tjäna någonting till att stirra på sitt ostädade skrivbord och säga 'det är inte alls rörigt på mitt bord' - på kort tid har pappershögarna tagit över helt - å andra sidan skulle det vara en något märklig reaktion om man gråtande bröt samman och beklagade sig över problemet - 'mitt skrivbord är en enda stor röra - vad har jag gjort för att förtjäna detta?' - exemplet är med avsikt överdrivet - men många livsproblem kan betraktas på samma sätt - det finns bara en sak att göra: sätt igång och gör någonting åt det - och gå sedan vidare" sid 83 i boken 'tankens kraft' (studentlitteratur) - författare irene henriette oestrich (översättning per larson)- utgivningsår 2003.

Marianne Johansson sa...

... - men om man inte orkar!? - jag orkar inte!... - att lata mej känns viktigare än allting annat för mej - med undantag för min blogg och you tube förstås...