söndag 1 augusti 2010

lars gustaf andersson

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

av en ren slump kom jag in på - upptäckte - joseph beuys - via lars gustaf andersson - vars namn jag upptäckte i min medlemstidning 'natur och kultur direkt' - som jag tack och lov får regelbundet med information om böcker jag kan skicka efter - men som jag har upphört att göra - men ändå får information - i detta ex av medlemstidnigen - nummer 5 av år 2004 (!) - som av en slump kom upp - hittade jag bl a en presentation av boken 'vidgade sinnen' till ett pris av 210:- - jag googlade på namnet lars gustaf andersson - intressant - skrev en kort kommentar under ett av hans inlägg på hans blogg - en vacker vinterbild - med snö - 'that's it!' - om denna person upptäcker denna min lilla kommentar det vet jag inte - han är visst reklamare från början - bor visst i borås men är visst även verksam i gbg (!) - jag har ju i min presentation av mig själv skrivit att jag är intresserad av poesi - som om poesi var mitt enda intresse - jag kan nu informera om att även konst är ett stort intresse hos mig - detta vet redan 'pensionär nisse' - 'nisses fantasier' - 'nisses funderingar' - där jag finns med - fortfarande!? - på blogglistan...

Marianne Johansson sa...

den enda 'blogglista' jag varit med på - blivit 'upptagen på' - blivit ärad en plats på - är alltså - var alltså - pensionär nisses lista - nisses funderingar - jag har själv en gång för nu rätt länge sen uppmanat honom att ta bort mej från den blogglistan hans - eftersom jag inte tyckte jag hörde hemma där bland dom andra han hade/har på den listan - detta uppmanade jag honom per e-mejl - vi hade då vid den tiden en viss e-mejl kontakt - han hörsammade min begäran - numera finns jag ej med på någon som helst 'blogglista' - det är - vad jag kan förstå - ingen 'überhaupt' som är intresserad av min blogg och vad jag uttrycker där - dvs här - eller vad jag fört över till min kära blogg - mestadels från you tube - så länge den möjligheten stod öppen för mig - nu - sedAN NÅGRA DAGAR - ÄR DEN MÖJLIGHETEN BORTA FÖR MIG - DET ÄR DÄRFÖR JAG I STÄLLET GÅR TILLBAKA TILL EGEN 'SKÅPMAT' PÅ MIN EGEN BLOGG - DET ÄR RÄTT BRA HAR JAG KOMMIT UNDERFUND MED - DET FINNS JU FAKTISK GANSKA MYCKET ATT GÅ TILLBAKA TILL - FRÄSCHA UPP MINNET MED - OCH DESSUTOM - SOM NU - KOMMENTERA UTIFRÅN HUR JAG KÄNNER I DAGSLÄGET... (av misstag råkade det bli stora bokstäver - det var inte meningen - mitt vänstra lillfinger hade tydligen - återigen - vilket händer emellanåt när brådskan är väldigt stor och jag bara stirrar på bokstavstangenterna när jag skriver - råkat hamna på 'caps lock'!)

Marianne Johansson sa...

'natur och kultur direkt' fick jag generöst nog under ganska lång tid efter det jag slutat köpa böcker därifrån - numera - efter en ganska lång generös tid från deras sida - har detta upphört - men jag har alla 'natur och kultur direkt' numren sparade - som jag kan gå tillbaka till och kolla i - när jag så önskar...