måndag 23 augusti 2010

Lars Winnerbäck - Timglas

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag ägnar mej ibland medvetet åt felstavningar här på min blogg - om den person som tryckt denna text här ovan har ägnat sig åt medvetna felstavningar eller om det är omedvetna sådana - det vet jag ej... det som är viktigt här är musiken - den musik - och de ord - som just lars winnerbäck är så fenomenal på att uttrycka - en/ett alldeles speciellt sorts tonläge... som ibland stämmer överens med mitt inre - sort of - tonläge...

Marianne Johansson sa...

'timglas' kan man - sort of - börja tala om när man är i 70-årsåldern - som jag - as a matter of fact - är - allt har sin tid - timglasmedvetandet blir alltmer intensivt - och nästan påträngande - ju närmare nere igravensigbefinnandet/förruttnandet - man kommer - alltså ju kortare liv - livstid - levnadstid - som är kvar att - sort of leva - vara vid liv -somehow or other...

Marianne Johansson sa...

''lanterna' i st f 'lanrerna'... 'konstigt' i st f 'kånstigt'...

Marianne Johansson sa...

det beträffande timglaset slutade visst att rinna den gångna natten - för vem? - för författarinnan birgitta stenberg... - hon blev 82 år... - själv kommer jag inom knappt 3 månader - om jag har tur - att uppnå en ålder av 72 år...