måndag 9 augusti 2010

zufriedenheit...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

zur zufriedenheit - alles zur zufriedenheit? - ja danke - ich bin - momentan - das heisst im moment - just nu - zufrieden - jag är utsövd - har just vaknat - när jag är utsövd så är jag alltid zufrieden - nöjd med tillvaron helt enkelt ...

Marianne Johansson sa...

på sidan 70 i göteborgs-posten fredagen en 14 november år 2008 - på sidan 'Kultur':

Marianne Johansson sa...

egentligen vet jag ju inte om detta hör hemma under 'zuriedenheit' - men jag kan ju inte hålla på och 'lägga in' ett 'nytt inlägg' - dvs en ny rubrik - för varje liten idé jag får - därför får även detta stå under rubriken 'zuriedenheit':

Marianne Johansson sa...

"bo rothsteins artikel om bloggar och demokratin har väckt reaktioner - signaturen 'balanserad invånare' menar att 'bloggar övergår gradvis från att öppet diskutera - till att bli ett slags bekräftelseforum för sådana som behöver ge varandra stöd i sina åsikters rättfärdighet' - medan 'susanna' skriver att man måste 'skilja på bloggar och bloggar' - enligt logiken att 'både kalle anka och ordfront är tidningar' - fortsätt diskussionen på www.gp.se/kultur"

Marianne Johansson sa...

'zufriedenheit' i st f 'zuriedenheit'...