söndag 26 september 2010

Jag lämna mitt hjärta i Göteborg

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

lite v ä l långsammmt sjunget - according to me...

Marianne Johansson sa...

'hängmattan' den första bilden som visas här - i ingressen - är mig mycket bekannt - jag jobbade nämligen på ett kontor på djurgårdsgatan 9 - i drygt 9 1/2 år - med avbrott för mammaledighet mellan januari 1979 och maj 1981 - då jag födde en son den 21 januari 1979 och ytterligare en son den 27 juni år 1980...(jag var alltså under den tiden mamma på heltid på donsö - en ö som ligger i göteborgs södra skärgård...)

Marianne Johansson sa...

jag vet att det i det svenska ordet som motsvarar det tyska 'bekannt' skall vara endast ett 'n' - f'låt - jag är förtyskad - efter att i många år arbetat med det tyska språket - ca 20 år på kontor som korrespondent och oxå några terminer - fr ht 1983 - på kvällstid halvtidsstudier vid göteborgs universitet - då jag fick vissa fördjupade kunskaper - både vad gällde skönlitteratur och 'Realia'...