söndag 26 september 2010

innan...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

innan jag dör... - innan!? - jasså innan... - varför inte efteråt? - det är ju först efteråt det börjar bruka klarna för mej - först efteråt! - ja men efter dödsögonblicket - då är det - faktiskt - för sent - jag måste alltså skriva av mej innan det ödesdigra dödsögonblicket - varifrån ingen återvändo mer bjudes - ingen återvändo till det liv som var... - om min förstfödde son immer noch hade varit i livet - vilket han - faktiskt - egentligen borde vara - ha varit - då kanske det ej skulle ha känts fullt så angeläget som det faktiskt nu känts - känns - alltså nu när jag faktiskt fortfarande - immer noch - är i livet - så länge jag nu är det - hur länge till det vet jag ej - varje dag - varje dygn - är något dyrbart - så känns det - jag med mina 130 kg i kroppsvikt - jag med mina - i november - 68 år 'på nacken'...

Marianne Johansson sa...

ja i jämförelse - så var jag då - för lite drygt ett år sen - inte såå trött som jag faktiskt är nu - kanske att jag har diabetes - who cares - jag går inte och 'söker för' nåt - är stunden inne för mig att dö så är den - that's it...

Marianne Johansson sa...

15 kilo mindre väger jag nu än vad jag gjorde för tre år sen...

Marianne Johansson sa...

jag har både i maj förra året och i maj detta år varit och kollat mina värden och alla värden är ok... för ett år sen gjorde jag även arbets ekg - jag har normal prestationsförmåga - det beskedet fick jag av min läkare ... - om en dryg vecka ska jag få genomgå en gastroskopi-undersökning - jag har nämligen tidigare under ganska många år haft ont i bröstet (ja väl min stora magsäck antar jag...)

Marianne Johansson sa...

'du har inte alzheimer' så sa min läkare till mej senast jag pratade med henne i telefon...

Marianne Johansson sa...

det framgick vid gastroskopiundersökningen för ca 1 år sen att jag har ett magmunsbråck...