söndag 26 september 2010

Alf Robertsson-Mitt Land

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- jag tycker inte man ska behöva misstolka honom - alf robertsson - som någon sorts sverigedemokrat...

Marianne Johansson sa...

men då när han sjung detta - dessa ord - då på den tiden fanns inget sådant parti öht - i dagens läge - om han hade varit i livet - vet man liksom inte om han skulle 'våga' sjunga detta - detta som han en gång för länge sen sjöng - det skulle kanske av vissa kunna misstolkas - jag vill inte misstolka han alf robertsson - i den tiden han befann sig just då ... jag v i l l inte det...

Marianne Johansson sa...

"där jag är född... och lever mitt liv..."

Marianne Johansson sa...

men sånna som ej är födda i detta land - men som kommer - har kommit - till detta land... hur är känslan hos dom? - man kan inte veta det - inte riktigt - bara försöka föreställa sig det kan man...

Marianne Johansson sa...

jag vet att min far - såsom tändsticksarbetare - i hela 50 år! - i lidköping - fick begagna sig av detta som kallades - och väl fortfarande kallas - 'stämpelur'... även jag fick vid min anställning - som korrespondent - vid ab pegol - djurgårdsgatan 9 - i göteborg - 'använda mig av stämpelur' - åtminstone på 'sluttampen' - om jag ej minns helt fel...

Marianne Johansson sa...

'sjöng' i st f 'sjung'...