söndag 26 september 2010

LEONARD COHEN - So Long, Marianne

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

någon som hette - heter - marianne - men inte var det jag - inte är det jag - det finns fler med det namnet - och jag heter ju egentligen marian - iaf i prästbetyget...

Marianne Johansson sa...

sorgesamt - det är det ord som 'sort of' kommer över mej - eller hur jag ska uttrycka det - minnen - och 'sort of' sorrowness - 'sorrowness' finns ej i mitt lexikon som jag just nu slagit upp i - mitt lexikon tryckt 1956 - mitt alldeles första lexikon i detta sråk - detta språk som jag från allra första början - i femte klass i folkskolan - som jag tack vare min lärare - överlärare emil frostegård - kom att älska - och fortfarande älskar - f'låt tyskan!

Marianne Johansson sa...

igår - den 10 november år 2016 - ändades hans liv - leonard cohen's... han hade blivit född den 21 september år 1934...

Marianne Johansson sa...

han - leonard cohen - dog - in fact - redan den 7 november år 2016... han begrovs den 10 november år 2016...