måndag 13 september 2010

avstånd...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

avstånd - vad är avstånd? - själsliga avstånd - geografiska avstånd - vad är ett avståndstagande - det är att - av egen fri vilja - och kanske t o m av övertygelse - taga avstånd - visa var man själv står - kanske framför allt för sig själv - för sin egen självkänslas och självrespekts skull - att - sort of - profilera sig själv - visa sej som man är själv - i egen 'hög' (?) person - inte 'hög'! - men väl medeveten - 'du är medveten - du verkar vara medveten' - så sa någon till mej en gång - kan man uppfatta något sådant som något positivt - något att - sort of - vara stolt över - att någon kanske förstått vem man är - eller i varje fall vill vara - nä - jag är - enligt mej själv - ej speciellt medveten - inte jämfört med många andra - jag är faktiskt mycket bristfällig - 'insuff' - i många avseenden - den medvetenheten har jag - tror jag - 'självinsikt ska premieras' - så sa han brülde en gång i ett moraltest - jag har inte varit med i något sådant moraltest i p3/christer - gott sei dank - men jag tror att han har rätt i detta att det är bra att ha självinsikt...

Marianne Johansson sa...

'medveten' i st f 'medeveten'...