fredag 24 september 2010

Cornelis Vreeswijk Somliga går med trasiga skor Rockversion

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

då detta spelades in oktober 1986 var jag arbetslös och hade varit det sen den dag den 13 maj 1985 då jag fick 'sparken' från ab pegol - men redan i början av november år 1986 skulle jag till att börja en 7 veckors betald spårvagnsförarutbildning - då oktober 1986 - när detta spelades in - hade han ett drygt år kvar av livet han cornelis - han dog den 12 november år 1987 - då vid den tiden var jag i full gång med mitt spårvagnsförarjobb...nä: han har så rätt: "vem bryr sej om ett par traasiga skor?! - när man är gammal och trött!"

Marianne Johansson sa...

han - cornelis - föddes den 8 augusti år 1937 - alltså drygt fem år innan jag föddes...

Marianne Johansson sa...

han - cornelis - blev altså 50 år och 3 månader och 4 dagar...