måndag 20 september 2010

för övrigt...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

för övrigt kan jag - ännu en gång - här på min alldeles egna blogg - meddela att jag ej ämnar bevista bokmässan - om nu någon till äventys skulle ha trott det - kommersialismens tempel - så skulle jag vilja karakterisera det stället - jag var där när noam chomsky var där och lyssnade på honom - numera behöver man inte gå till bokmässan för att lyssna på honom - inte för att jag tror att han någon gång mer än den gången år 2002 - kommer att bevista den mässan - men i vilket fall som helst så lyssnar jag - via you tube - så gott som dagligen på denne man som har så mycket att säga - f ö såg jag han som liksom jag har frireligiös uppväxt och som liksom jag studerat i upsala - jag såg honom en gång på dans på uplands nation - när han dansade med en snygg tjej - honom såg jag när jag gick ut från föreläsningen som noam höll - helt oväntat - eller kanske egentligen inte oväntat - han har nog ett liknande filosofiskt intresse som jag - skulle jag kunna tänka mig - när jag något tagen och kanske lite förvirrad lämnade föreläsningssalen - eller vad man skulle kalla det - där noam kunde åtnjutas på en storbildsskärm - vem stod där ensam och tittade på mej - precis som om han såg
mej för första gången - jo han buckardt - olof - hur stavar han sitt efternamn rätteligen? - han har visst varit gift med prästen kerstin vinterhed - om jag inte har helt fel - han stod alltså helt ensam och liksom mer eller mindre - som jag upplevde det - stirrade på mej - när jag - oxå ensam - gick ut ur den lokal - där den store 'idolen' hade talat - jag bara passerade förbi - med några meters avstånd - men jag blev nästan chockad - redan då - hösten 1964 tror jag det var - i upsala - blev jag 'sort of' chockad av att se en sådan kändis som han var redan då - haft någon chans att lära känna honom har jag inte haft - men tidigare - för rätt många år sen nu - uppträdde han en hel del på tv - och han var en ganska stor kändis - numera uppträder han visst emellanåt i en del kyrkor - trots att han ej är präst - han har visst ett spreciellt tillstånd därför - kommer ej i ögonblicket ihåg det exakta namnet - ordet - för detta tillstånd... PS: 'Venia' - nu kom jag på ordet! = tillstånd att predika! (vem skulle inte vilja ha ett sånt tillsånd...)

Marianne Johansson sa...

'speciellt' i st f 'spreciellt'...

Marianne Johansson sa...

'buchard' i st f 'buckardt'...