tisdag 14 september 2010

Jürgen Becker "Ja, was glauben Sie denn?"

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"humor schafft ja distanz!"

Marianne Johansson sa...

denne köln-bo är visst född år 1959 - precis som göran greider och bengt brülde är det... jürgen becker den 27 augusti år 1959 - bengt brülde den 1 oktober 1959 och göran greider den 12 december år 1959 - då vid den tiden var jag alltså 17 år - åtminstone hade jag hunnit fylla 17 år när han göran greider föddes... (den 17 november år 1942 - redan så tidigt hade jag blivit född...) (vad kan inte gleichaltrigkeit ibland betyda - en hel del - i vissa fall - även om jag känner mig besläktad med framför allt han göran greider - så skiljer det ju - trots allt - 17 år - som jag redan hade hunnit leva och hunnit erfara ett och annat i livet - innan han ens hade blivit född...)(visserligen levde jag ju ett tryggt och inte speciellt spännande liv hos mina föräldrar i lidköping - men jag hade ju iaf - trots socialt visst handicap - lyckats ta mej in i realskolan - och då när jag fyllde sjutton år gick jag faktiskt på gymnasiet - helt otroligt - och då vid den tiden trodde jag aldrig att jag skulle lyckas komma så långt som att verkligen ta studenten - man fick ta en dag i sänder och göra sitt bästa - ngt mer kunde man inte göra...(ja endast andligen - personlighetsmässigt - åsiktsmässigt - intellektuellt - så känner jag mig besläktad med greider - men jag har liksom inte hunnit så långt som han... definitivt ej - men min sympati där för honom finns där definitivt - till kroppskonstitutionen kan jag oxå känna igen mej i honom...) (jag borde kanske
därför ej ha skrivit 'bara' - detta som jag räknat upp är ju faktiskt ganska mycket - men några 'släktband' som man normalt räknar som släktband finns ju inte...)

















































som göten greider och

Marianne Johansson sa...

jag förstår inte detta att det plötsligt blev ett stort avstånd innan slutorden... och dessutom slutorden 'som göten greider och'... - 'göran greider' skulle det ha stått - helt klart... och vad skulle stå därefter - efter ordet 'och'... antagligen den med göran greider gleichaltrige bengt brylde...