söndag 5 september 2010

- snett...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- gick snett... - vad gick snett? - allt - nästan allt...- man - i detta fall jag - en kvinna - numera - en överviktig gammal kärring - får skylla sig - dvs mig - själv...

Marianne Johansson sa...

- ovanstående alltså - när jag tänker tillbaka på mitt liv - hur det blev - med både det ena och det andra - ska jag känna mig nöjd - tillfredsställd - ja det beror ju på vem man jämför sig med - det finns väl dom som har haft det ännu sämre än jag - och som fortfarande har det ännu sämre än jag - så varför ska man - i detta fallet jag - en - numera - gammal överviktig kärring - klaga - egentligen - men det är synd att man - alltså jag - återigen upprepar jag att jag är en gammal överviktig kärring - har vetat - förstått - alltför lite - hade jag vetat - förstått - mer - så hade det kanske kunnat ha varit bättre i mitt liv...

Marianne Johansson sa...

jag kanske skulle tillägga oxå - i rättvisans namn - som jag själv tycker - i rättvisans namn - att det hade varit bättre om även andra hade förstått och vetat mer - bättre - jag är inte ensam skyldig till detta tillkortakommande - detta högst mänskliga tillkortrakommande - vem kan döma? - men åsikter kan man ju ha - om både det ena och det andra - det är väl mänskligt ...

Marianne Johansson sa...

ja av kvinnligt kön har jag varit i hela mit liv - ifall nu någon skulle undra - jag tycker själv att jag uttrycker mig lite konstigt och otydligt 'man - i detta fall jag - en kvinna - numera överviktig gammal kärring' -ja man brukar ju säga 'man' när man talar i allmänna ordalag - 'man' kan ju då - som alla vet - som kan det svenska språket - både - eller rättare sagt - antingen eller - vara 'man' eller 'kvinna' - sånna här självklara saker behöver jag ju ej förklara - jag får väl förutsätta att - om nu någon öht läser det jag skriver på min blogg - vederbörande är ... ja hur ska jag nu uttrycka det - formulera det - det är svårt med formuleringar ibland...

Marianne Johansson sa...

'tillkortakommande' i st f 'tillkortrakommande'...