lördag 4 september 2010

'som inte platsar'...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just läst detta i göteborgs-posten av lördagen den 28 augusti 2010 (en återvinningstidning):

Marianne Johansson sa...

"debattgrannar - många inkompetenta riksdagskandidater kan gömma sig i blocken - en enfaldig röstboskap som voterar efter husbondens piska - det är orsaken till att jag efter 57 år som i huvudsak borgare kommer att rösta på en självtänkare med stark integritet - miljöpolitikern gustav fridolin - ung nog - 27 - att något väga upp en gravt medelålders kammare - bertil torekull - f d chefredaktör för svenska dagbladet - överger allianser och uppmanar alla att kryssa en person av kött och blod som man sedan kan ställa till svars - blocken ser han som monteringsfärdiga hus bågnande av inbyggda värderingar som inte platsar - (Expressen)"

Marianne Johansson sa...

f ö så har jag i en kommentar någon gång på newsmill nämnt att jag kan tänka mig just gustav fridolin som statsminister i sverige...

Marianne Johansson sa...

jag vet i dagsläget ej om jag tycker att det gäller det jag en gång för rätt länge sen skrev på newsmill - och ej heller det här som jag för drygt ett år sen skrev just här på min alldeles egna blogg... (numera tror jag mer på hans linde...)

Marianne Johansson sa...

ja jag lutar mest åt det parti som kallas vänsterpartiet...