tisdag 14 september 2010

SVT: Leif GW Persson i Måndagsbörsen

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denne leif g w persson har - vad jag tror mig kunnat förstå - carina rydberg inte så speciellt höga tankar om...

Marianne Johansson sa...

han - leif g w persson - är alltså 2 år och 4 månader yngre än jag - han föddes den 12 mars (år 1945) - detta datum den 12 mars får mig att omedelbart associera till spårvagns/spårvägs-katastrofen i göteborg den 12 mars 1992 - då 13 totalt oskyldiga männischor fick sätta livet till...på dagen 47 år efter det att han föddes så skedde alltså denna katastrof i göteborg...(det finns nog ingen annan än jag som gör en sådan association - hans födelse har väl inget med detta andra katastrofala som skedde i jöötet - dvs jöttebårrj - dvs göteborg - att göra - nej - absolut inte - det tror inte jag heller - jag bara - now-a-days - intresserar mig för människors åldrar och olikheter i åldrar och olika datum och ibland sammanfallande datum dock ibland med vissa år däremellan...

Marianne Johansson sa...

jag tror mig ha förstått att carina rydberg - som själv knappast är överviktig - snarare tvärtom - kanske rent intuitivt bara p g a den helt olika kroppskonstitutionen har svårt för inkännandet i denna person/männischa - något som jag däremot har det ganska lätt för - eftersom jag tycks ha någon slags liknande kroppskonstitution som han - leif g w persson - då - på den tiden - då detta spelades in - var han väl inte så farligt överviktig - jag var nog inte heller jag på den tiden så farligt överviktig - men nu - now-days - är situationen liksom en annan...

Marianne Johansson sa...

jag kollar varje dag carina rydbergs blogg - liksom - bl a - maja lundgrens blogg - och enligt vad hon öppenhjärtigt berättat på sin blogg - carina rydberg - så har hon förtidsröstat på gudrun schymans parti - feministiskt initiativ - vad maja lundgren idag röstar på - det får förbli en hemlighet - enligt vad hon nyligen rapporterat på sin blogg...