onsdag 15 september 2010

TRIBUTE TO OLOF PALME R.I.P 1927-1986!

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

av adel! - ej av arbetarklass! - jag har aldrig röstat på olof palme - detta som en förklaring ifall nu någon skulle tro det i och med att jag lägger ut detta på min blogg - jag tycker bara det är intressant som ett historiskt dokument - min pappa som var tändsticksarbetare i hela sitt liv - i totalt 50 år - röstade aldrig på sossarna - ej häller vpk - han röstade borgerligt - på folkpartiet - när kd bildades funderade han att rösta på alf svenssons kd - pappa var ju baptist så det låg ju egentligen närmast till hands - men då han förstod att en röst då - när partiet nyss hade bildats - skulle vara en förlorad röst - då dom vid den tiden inte hade någon chans att komma in i riksdagen så avstod han - min far föddes den 28 februari 1897 och dog den 21 augusti 1972 - eftersom jag menar att ens rötter faktiskt har en viss betydelse - så är jag en aning förvirrad när det gäller politik - jag har mest hållit mig till miljöpartiet - men då jag rent mänskligt sett är så funtad att jag måste liksom kunna känna igen mig i den människa som jag ska rösta på - så känner jag mig faktiskt väldigt villrådig - en människa som jag skulle kunna tänka mig att rösta på är den unge fridolin - f ö känner jag ingen riktig 100%-ig sympati för någon - men jag gillar han borg - som människa - rent intuitivt - men jag kan liksom inte tycka att jag vill rösta på moderaterna - nu ska man ju enligt förståsigpåarna - eftersom det finns endast två block som är ngt att räkna med - rösta på något av två block - jag är individualist - och detta tar liksom emot - jag vill heller inte känna mig tvingad att rösta så som någon säger till mig att rösta...(tro nu inte att jag skulle rösta på sverigedemokraterna!)

conny sa...

JAG ösa också nyss ETT inlägg OM Demokrati in min blogg . Vilket sammanträffande .

Marianne Johansson sa...

oj! - jag visste inte att conny öht skrivit ngn kommentar på min blogg! - först nu fick jag se denna lilla kommentar från hans sida!

Marianne Johansson sa...

fridolin är ej längre min favorit - politiskt - nu är det i stället 32-åringen hans linde - han som kräver sveriges utträde ur EU - han är en av få riksdagspolitiker som vågar säga något sådant - han är därigenom värd - iaf min - respekt...

Marianne Johansson sa...

hans personlighet har nog 'legat honom lite i fatet' - men man kan ju inte rå för vilken sorts pesonlighet man blivit född med...

Marianne Johansson sa...

'vem syftade jag på när jag skrev 'hans personlighet'? - antagligen olof palme...