lördag 4 september 2010

'Vem tror inte på Gud?

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

Mona Sahlin - blivade statsminister? - tror inte på Gud! - jag har just läst gårdagens metro: "Jag tror på mycket - men inte på Gud - sa s-ledaren Mona Sahlin när hon kom till
Missionskyrkans utfrågning i Vårgårda i går - samtidigt avslöjade Expressen att s-ledaren kan tvingas att avgå om inte de rödgröna vinner valet - mot löfte om anonymitet har ett trettiotal ledande socialdemokrater intervjuats om partiets vikande opinionssiffror - TT"

Marianne Johansson sa...

- för min egen personliga del så är jag inte alls säker på att jag kommer att rösta öht - enligt jerry williams bör man rösta - om inget alternativ verkar vara tilltalande - så ska man definitivt - i så fall - rösta blankt - jag har aldrig röstat blankt - men jag kanske borde ha gjort det de senaste valen då jag - i stället - helt avstått - bara för att visa ett missnöjde - att det helt enkelt inte bara beror på lättja - utan - egentligen- något helt annat - visserligen lider jag även av lättja - alas! - men jag har heller inget emot att engagera mig i sådant som jag tycker är viktigt - 'engagera' kanske var att ta i - men - som torde framgå av min blogg - så har jag iaf varit intresserad av att ta del av det som noam chomsky har velat - och vill - säga - alltid något - såsom jag ser på det - det är väl inte alla - vad jag kan förstå - som har intresserat sig för vad han har att säga - eller? - visserligen är han ju ingen politiker i sverige - men vi befinner oss ju i ett globalt sammanhang - vi i sverige är ingen isolerad ö - vi är inte heller neutrala - vi befinner oss i krig i afghanistan - under usa-ledd nato-flagg!

Marianne Johansson sa...

'blivande' i st 'blivade'...

Marianne Johansson sa...

att hon - mona sahlin - stod i en missionskyrka i vårgårda och öppet deklarerade att hon inte tror på gud - hur dum får man vaa? - om hon inte tror på gud - då skall hon inte öppet deklarera det i en missionskyrka - det var liksom inte rätt plats för det... - hur dumm får man vaa???