lördag 3 april 2010

should i ...

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

what? - sinziana ravini skrev en ganska lång recension av m lundgrens senaste bok i gp den 16 mars 2010 - ska jag skriva av den här på min blogg - har ej bestämt mej än hur jag ska göra - kan nämna dock att hon m lundgren ligger bra till hos bengt brülde - hon fick nämligen allra högsta betyg - en femma - i moraltestet - någon gång förra året tror jag det var ...

Marianne Johansson sa...

i stället har jag skrivit på hennes blogg - maja lundgrens alltså - både igår och idag - dessutom har jag igår skrivit på babels blogg - kommenterat både daniel sjölin och henning mankell...

Marianne Johansson sa...

hon fick en klockren fyra i betyg av brülde - så var det - när jag nu skulle gå in och se vad det var jag och hon skrev den 3 april - på hennes blogg - upptäckte jag att hon tagit bort det som hade skrivits det datumet på hennes blogg - ja man får väl förstå vinken...

Marianne Johansson sa...

'ligga bra till hos..' är ju ett uttryck som används understundom... - ja maja lundgren ligger - sort of - bra till hos mej... - immer noch! - efter nu ca 4 år - så har vi - mitunter - blogg kontakt - på hennes blogg - jag känner mej aldrig - faktiskt - illa behandlad av henne - bemötandemässigt... på ngt sätt känns det faktiskt som det finns en slags gemensam våglängd... - trots den stora åldersskillnaden - och trots att hon är en stockholmsbo...

Marianne Johansson sa...

'solnedgång i kalmar'= fotot här ovan - taget av min son hampus kihlström... - det nedre fotot är även det taget av min son hampus kihlström då han var på besök hos mej den 30 juni år 2010...
fotot visar alltså lilla 'moi' då jag var 3 dagar plus 9 månader plus hela 8 år yngre än jag - lilla 'moi' - är nu... - idag är jag 20 dagar plus 4 månader plus hela 75 år gammal!...

Marianne Johansson sa...

correction: 'då jag var 3 dagar plus 9 månader plus hela 7 år yngre än jag - lilla 'moi' - är nu...

Marianne Johansson sa...

inte förrän den 30 juni i år - år 2018 - så har det således hunnit förrinna exakt 8 år sen fotot togs...