torsdag 23 september 2010

finns sammanhang... - fråga - eller?

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

finns sammanhang... - fråga - eller? - att hänga samman - eller att inte göra det - hänga samman - vad hänger samman med vad? - vad orsakas av vad? - vad är - 'mitunter' - en orsak - en orsak till att ngt sker - 'sort of' inträffar? - de djupa frågorna - det är såna frågor han gustafsson lars är intresserad av - typ schopenhauer - enligt ett intervju-clip jag sett/hört på babel - denne gustafsson lars - som nesligen exkluderat mig från sin blogg... - skulle ej jag oxå - fast jag ej är bokligt - akademiskt - bildad - kunna vara intresserad av djupa frågor? - jag tycker själv att jag är det - en högst subjektiv uppfattning - i (= I) am aware of that - någon matematiker är jag ej - han - gustafsson lars - sa på babel att matematik och poesi tillsammans - det är något det... - precis som om ej poesi - poeter - skulle kunna existera utan matematik - ofta är det väl snarare så att antingen är man matematiskt begåvad - och då kanske ej så speciellt sensitiv till sin läggning - jämförelsevis - eller oxå är man - t ex jag - lagd åt det sensitiva hållet... - jag fick faktiskt i sthlm hösten 1963 diagnosen 'psychosis sensitiva' - så det så... (hur dum får man vaa? - sånt ska man väl inte tala om! - inte på detta vis! - öppet för alla att läsa! - nää kanske inte! - men är man dum så är man...)