lördag 18 september 2010

undergräva...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

vad betyder ordet 'undergrävd'? - ja nisse kanske skulle säga - tipsa mig om - att det är bara att gå in på wikipedia och kolla - mycket enkelt alltså - nej jag tycker det är kul ibland att inte kolla upp vad ett ord betyder - utan bara på ett ungefär ha en liten hum om det - så som jag till exempel vad gäller 'keinerlei' kände det - hade ett litet hum om hur det kunde användas - men visste kanske inte 100%-igt exakt - sånn är jag - att bara 'sort of' ha en aning om något - men inte veta exakt - det känns ibland mer 'sort of' stimulerande - än att verkligen veta - någon exakt matematiker är jag inte själsligen eller hur man ska utrycka det - aningar är alltså något som jag förordar framför exakta data... - dessutom 'panta rei' säger väl en del - även ord kan med tid - med tiden - förändra sin innebörd - ett levande språk finns det visst något som heter - ett språk i ständig förändring - 'humor är en färskvara' har visst en komiker sagt - ja det ligger nog något i det - 'för sverige - i tiden...' - klokt sagt av Konungen - i tiden - med tiden - men framför allt i tiden - det är det det är - är vad för något! - är = livet så länge livet inte i stället har blivit död...