onsdag 30 juni 2010

det själsliga landskapet...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- det själsliga landskapet - är det det det handlar om - en avspegling i ett landskap - en spegelbild av själen som landskap - en landskapsmålare - en skildrare av något som kan liknas vid något annat - det yttre som spegling av det inre - en tolkning av något som finns inombords men oxå inombords - nä förlåt - 'utombords' skulle det ha stått... // PS: detta beträffande lars gustafssons dikt med anledning av midsommar - i st f på hans blogg föredrar jag att kommentera på min egen - alldeles egna blogg - eftersom jag inte är någon professor - ej ens en fil kand...

Marianne Johansson sa...

självklart skulle jag ej ha - borde jag ej ha - dristat mig att skriva ngt überhaupt på hans blogg! - jag förstod det efteråt...

Marianne Johansson sa...

jag är inte denn sorten som han - herr gustafsson - är... jag är en heelt annan sort!

Marianne Johansson sa...

solnedgång i kalmar... = fotot som jag har här använt - var fått - fotograferat - av min son hampus - innan han den 30 juni år 2010 tog fotot som härefter hela tiden förekommer på mig - ett snabbt och spontant taget foto via min gamla mobil då min son var här på blixtvisit...