fredag 4 juni 2010

kvarvarande dagar - restliche tage...

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- resterande - ännu resterande - återstod - det återstående - ännu återstående - kvarstår - rest...

Marianne Johansson sa...

hade jag inget mer att säga? - märkligt... - idag är det den 24 juni - johannes döparens dag - hur många dagar jag har kvar att leva - ja det vet jag inte - jag tar en dag i sänder - varje dag är en nåd - visserligen lider jag inte av någon allvarlig sjukdom vad jag vet - om nu inte 'obesity' - övervikt - sjuklig fetma - räknas dit - jag har vägt 130 kg - när jag vägde mig för någon månad sen eller ngt sånt - när jag vägde mig häromdan vägde jag iaf inte mer än 130 kg - faktiskt några hekto mindre än 130 kg - man får lov att glädja sig åt litet - några hekto mindre i vikt är ju alltid något att glädja sig åt - jag förväntar mig dock ej kunna gå ner i vikt mer än möjligen några hekto till - kanske målet kan vara 128 1/2 kg - ngt sånt... nu är det så att jag äter inga som helst mediciner - så man kan inte skylla på det - när det gäller min övervikt...

Marianne Johansson sa...

senast jag vägde mej - vilket var för några dagar sen - så visade vågen på endast jag tror det var så lite som 118,5 kilo - trots att jag inte alls ansträngt mig vare sig motions- eller dietmässigt - märkligt - men inte alls ovälkommet - min 'normalvikt' 112,5 kilo som jag hade under många år - åtminstone hela tiden jag jobbade på spårvägen - vilket var hela 16 år - har jag ännu ej kommit ned till - men det verkar inte helt omöjligt att jag på sikt med lite ytterligare promenader framöver - kan komma ner till den relativt sett angenäma 'normalvikten'...

Marianne Johansson sa...

ej heller - glädjane nog - lider jag av vare sig begynnande eller verklig diabetes - vilket jag faktiskt trodde att jag gjorde - men de prover som togs på närmsta vc den 22 maj visade att mina prover var helt nomala - alltså trots min övervikt...

Marianne Johansson sa...

jag trodde att jag var 175 cm lång - men det visade sig vid mätningen den 22 maj att jag var så mycket som 176 cm lång...

Marianne Johansson sa...

'glädjande' i st f 'glädjane'...

Marianne Johansson sa...

idag vägde jag lite drygt 110 kilo! (utan att ha ansträngt mig alls så har jag tydligen gått ner i vikt!)

Marianne Johansson sa...

noch bin ich - irgendwie - alive - as it seems...