tisdag 8 juni 2010

en etta i betyg!

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

så lågt ner som till en etta brukar han aldrig gå när han sätter betyg i moraltestet - så har han tidigare sagt - han bengt brülde - kors i taket! - idag har det hänt! - idag har han faktiskt gett en etta i betyg i 'moraltestet' i radions p3/'christer' - någon gång ska vara den första...

Marianne Johansson sa...

man kan tänka sig att denne mats gabrielsson - 'draknästet' - svt2 - inte direkt är någon själsfrände med bengt brülde...

Marianne Johansson sa...

programinslaget har tagits bort - på höga vederbörandes initiativ?

Marianne Johansson sa...

har han månne begärt skadestånd han mats gabrielsson - kanske inte otänkbart - han har gått till väga sålunda tidigare - vad jag har kunnat läsa mig till efter att ha googlat på namnet mats gabrielsson - vem har makt? - det är väl ganska uppenbart! - har en moralfilosof makt? - väl knappast! - i jämförelse! - eller? - eller: allt får man tillbaka förr eller senare - på ett eller annat sätt - - karmas lagar? - eller? - vad ska man tro? - filosofi är mitt specialintresse - eftersom han bengt brülde är filosof - så är han bara därigenom själsligen besläktad med mig - vill jag iaf gärna tro...

Marianne Johansson sa...

en upplysning - om nu någon skulle läsa det jag skriver: från och med idag finns på sr.se/p3/christer återigen 'moraltestet' - bengt brülde - riskkapitalisten och miljardären mats gabrielsson - tillgängligt på webben - det sändes ju och kunde avlyssnas på webben redan för en vecka sedan - men sedan - iaf från torsdagen förra veckan t o m gårdagen - fanns det inte med alls på deras webbsida - så som det brukar annars - jag trodde att eventuellt han miljardären hade begärt borttagandet - man undrar ju - men å andra sidan på en öppen fråga om han skulle bli deprimerad om han fick ett lägre betyg än en trea - så svarade han att nej det skulle han inte bli - han står för vad han tycker - en STARK man!!!???