lördag 5 juni 2010

tycka

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

tycka - eller inte - sparsmakad - eller inte - tycka sig vara - det - vad?

Marianne Johansson sa...

'lycka' rimmar på 'tycka' - varför ska jag då inte falla för frestelsen att skriva en liten dikt och därvid använda mig av denna möjlighet till rim? - det borde jag väl göra - ja det är nog mycket jag borde göra - t o m borde ha gjort - men dock ändå inte gjort - 'man är som man är' - som han bengt brülde - den kände moralfilosofen i p3:s 'christer' uttryckte sig i en tidningsintervju för inte så länge sedan - med anledning av han senaste bok i ämnet 'lycka'...

Marianne Johansson sa...

jag skrev om den 'existentiella tomheten' häromdan - och kom då osökt in på han brüldes favoritämne - 'lycka' ...

Marianne Johansson sa...

'hans' i st f 'han'...