söndag 27 juni 2010

Var Jag Går I Skogar, Berg Och Dalar - Curt & Roland

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denna sång sjungs på min fars begravning - dock ej av dessa sångare och i detta musikarrangemang - det var en skolad kvinnlig sångerska som sjöng - och jag vet att både jag min mor och min syster hade tårar i ögonen vid denna sångs framförande då vid det tillfället... jag tror min och min systers far min mors make gillade denna sång - var sort of i samklang med honom som person...(eftersom pappa dog den 21 augusti år 1972 så ägde väl begravningen rum någon gång i slutet av augusti år 1972)(han och min mor som dog och begravdes i mars år 1975 ligger mycket nära agne jälewiks föräldrar - precis mitt emot...)

Marianne Johansson sa...

detta var tydligen det första you tube clippet jag förde över... det allra första - som fick många i efterföljd eller hur man ska uttrycka det...