fredag 19 mars 2010

det vet jag i stunden inte riktigt...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

sen jag vaknade för ca 3 timar sen har jag legat och tänkt ut en massa som jag skulle kunna skriva idag nu på morronen - men nu när jag väl sitter här och ska skriva vet jag inte riktigt - allt har nästan liksom flugit sin kos - jag skulle kanske ha gått upp vid 4-tiden och satt mej vid datorn då när jag precis hade det klart för mig vad jag rent spontant skulle kunna skriva - men NU - redan har vardagsverkligheten den tråkiga tagit över - och inspirationen har redan börjat tryta - kanske att jag återkommer med någon avskrift av någon krönika - kolumn eller artikel ur någon återvinningstidning - som jag har en massa av - det gäller bara att välja ut något rent slumpvis - som sedan om någon händelsevis skulle läsa det jag skriver kanske kunde tolkas som att jag vill ha sagt ngt speciellt med det jag avskriver - men antagligen har det ingen speciell avsikt alls - det är bara en övning i tangentfingersättning - inget annat - så ser jag det - emellertid kan jag säga att jag gillar han killen från eskilstuna som pratade i babel igårkväll på tv - så pass kan jag ju säga - sen har jag göran skytte på lut - på tur - här med en liten krönika från svenska dagbladet - men jag får se om det blir idag eller en annan dag som jag kommer att avskriva honom plus att jag i såfall kommer att göra en speciell kommentar beträffande honom - funderar faktiskt på hur jag ska formulera den kommentaren om honom han skytte med göran som förnamn - får se när jag kommer så långt - än är jag inte riktigt mogen för det...

Pensionär Nisse sa...

Hej Marianne
Jag har läst din kommentar och den har jag ingen kommentar till.
Nisse

Marianne Johansson sa...

det jag hade tänkt att nämna om göran skytte var att han faktiskt på långt håll är släkt med min sons far...(och därmed oxå med min son - på lite ännu längre håll...)